سازماندهی اطلاعات و منابع روایی اهل بیت علیهم السلام

نشست هماهنگی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی و موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت (ع) اصفهان، در خصوص  سازماندهی اطلاعات و منابع روایی اهل بیت علیهم السلام یازدهم شهریور ماه سال جاری ، در مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی با حضور مسئولین موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت (ع) اصفهان و مدیران مركز اطلاعات و مدارك‌اسلامی برگزار شد.

بمنظور سازماندهی آثار مرحوم علامه مجلسی. موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌بیت(ع) در نظر دارد با ایجاد پژوهشکده ای به امر تحقیق در آثار علامه مجلسی بپردازد.  سیدحسین رضازاده تولیت و مدیر عامل این مؤسسه ضمن اعلام این خبر و بعد از ارائه گزارشی از دیدار خود با مراجع عظام تقلید قم ، از مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی ، درخواست  همکاری و همفکری و ارائه راهنمایی در امر مدیریت اطلاعات از طریق نمایه سازی متون روایی بر اساس اصطلاح نامه نمود."سیدحسین رضازاده" مدیرعامل موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌بیت(ع) اصفهان ، افزود: هدف از ایجاد كتابخانه‌های دیجیتالی اسلامی، استفاده ازامكانات و ابزار فناوری‌اطلاعات به‌منظور معرفی و ارایه معارف اسلامی به تمام دنیاست.
در ابتدای این نشست ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد هادی یعقوب نژاد ، رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی ، بعد از ارائه گزارش مختصری از فعالیت های علمی مرکز در ارتباط با پژوهش و سازماندهی اطلاعات، نمایه سازی موضوعی  آثار علامه مجلسی را کاری مفید در زمینه حدیث پژوهی دانسته، در مورد همکاری های لازم در این عرصه ، قول مساعدت داد.
بعد از این نشست ، اسماعیل رضایی مسئول سازماندهی اطلاعات منابع روایی موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌بیت(ع) اصفهان در جلسه ای با حجت الاسلام و المسلمین سید تقی واردی ، مدیر گروه نمایه سازی و فهرست نویسی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی ، با کیفیت و روشهای نمایه سازی موضوعی اطلاعات به تفصیل آشنا شد.
همچنین در این جلسه مسئولین مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی در مورد آموزش محققان موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌بیت(ع) از طریق مرکز جهت تدوین نمایه سازی موضوعی بر اساس اصطلاح نامه اعلام آمادگی کردند.

بنیاد علامه مجلسی